Zagiel

Mając właściwy maszt potrzebujesz znaleźć pasujący do niego żagiel. Weź żagiel, podnieś go na maszcie rozciągnij go do czarnej opaski i napręż. Wybierz bom do pokładu i obserwuj lik przedni. Jeżeli żagiel jest luźny i workowaty w tym miejscu to oznacza, że maszt jest zbyt sztywny, lub jest zbyt duży łuk liku przedniego (zbyt dużo tkaniny żagla). Jeżeli występują równoległe zmarszczki wychodzące z liku przedniego to żagiel ma zbyt małą krzywiznę liku przedniego (zbyt mało tkaniny), lub maszt jest zbyt giętki. W tej sytuacji zmień żagiel, zmień maszt lub przytnij żagiel.

Zwiększająca się krzywizna masztu przy wzroście wiatru wymaga takiego żagla, który przystosowuje się do tych zmian. Aby to osiągnąć, żagiel musi mieć nie tylko właściwą krzywiznę liku przedniego odpowiadająca krzywiźnie masztu, ale tkanina musi mieć wystarczającą rozciągliwość, by przystosować się do tych zmian. Szeroki szew jest również ważny i stosunek zaokrąglenia liku przedniego i szerokości szwu jest kontrolowany przez żaglomistrza w podobny sposób jak w innych klasach. Charakterystyka rozciągliwości ożaglowania powoduje, że wybór tkaniny na żagiel jest sprawą najwyższej wagi. Zbyt sztywna tkanina to optymalny kształt tylko dla jednego ugięcia masztu, zbyt duża rozciągliwość sprawia, że problem występuje z wybrzuszeniem przesuwającym się z jednego obszaru żagla do innego przy różnej sile wiatru.

Krzywa liku przedniego

To zawsze pole do wielkiej debaty. Testuj zgodnie z instrukcjami po przepłynięciu w łagodnych warunkach w czasie 4 godzin przy sile wiatru 3-4 i trudniejszych w czasie godziny przy sile wiatru 5. Poradź się, jeżeli nie jesteś pewny zanim go zmienisz (Pozycja nakładki usztywniającej róg fałowy żagla w relacji do liny liku przedniego jest powszechnym problemem w żaglu, który nie jest odpowiedni). Zasadniczo, krzywa liku powinna być równomierna na całej długości i w pierwszej kolejności wypłaszczana na topie żagla w trybie zmniejszania mocy.

Żagle North Sails (te najlepsze, ale niestety najdroższe)

Model AP (D-2)

Żagiel D-2 jest żaglem uniwersalnym, przeznaczonym dla żeglarzy o wadze ponad 98 kilogramów. Wykonany jest z materiału o symbolu EO4 1 MIL KEVLAR® dla średnich warunków wiatrowych lub z materiału o symbolu AK-O3 0.75 MIL KEVLAR® na lekki wiatr (znany jako D2-L).

Żagiel D-2 ma ten sam kształt co HM-1R i LD-1 na których zdobyto złoty i srebrny medal na olimpiadzie w 2000 roku.

Żagiel D-2 został zastosowany przez Rafa Trujillo i Andrew Simpsona do zdobycia srebrnego i brązowego medalu w MŚ 2003.

Zamówiony żagiel jest dostarczany w komplecie z insygniami klasowymi, numerem, listwami, oknem, wimpelkami, etykietą klasy, certyfikatem pomiarowym i pokrowcem.

Model AP (D-2)

 

Model AP (HV-2)

HV-2 został zaprojektowany dla lżejszych zawodników. Ten żagiel to wybór wielokrotnego mistrza świata Bena Ainslie. Jest również stosowany przez wielu cięższych żeglarzy na silny wiatr.

Kształt tego żagla jest 1% płytszy w porównaniu z D-2, na promienistą konstrukcję części górnej, pozwalającą na utrzymanie wybrzuszenia z przodu żagla.

Podobnie jak model D-2, żagiel HV-2 został wykonany z materiału o symbolu EO4 1 MIL KEVLAR® dla średnich warunków wiatrowych lub z materiału o symbolu AK-O3 0.75 MIL KEVLAR® na lekki wiatr (znany jako HV-2L)

Zamówiony żagiel jest dostarczany w komplecie z insygniami klasowymi, numerem, listwami, oknem, wimpelkami, etykietą klasy, certyfikatem pomiarowym i pokrowcem.

Model AP (HV-2)

 

Lekki wiatr - płaska woda (KM-05)

Żagiel KM-05 został zaprojektowany na MŚ 2005 w Moskwie. Wykonany z poliestru jest 1% płytszy niż HV-2. Daje to bardzo płaski żagiel idealny do 'pływania na punkt' na płaskich wodach takich jak jeziora.

Zamówiony żagiel jest dostarczany w komplecie z insygniami klasowymi, numerem, listwami, oknem, wimpelkami, etykietą klasy, certyfikatem pomiarowym i pokrowcem.

Lekki wiatr - płaska woda (KM-05)

Zdjęcia żagli HV-2